Torsdagschill i soffan

Har en väldigt bra vecka på jobbet, har lärt mig en hel del nytt och det är ganska intensiv. Kom på idag att jag inte haft nån lunchrast på hela veckan utan ätit vid datorn samtidigt som jag gör kalkyler, lånelöften, besvarar mail och pratar med försäkringssupporten... gärna allt på en gång! Har testat motsatsen och det är inte alls lika kul, så jag klagar inte. Men nu tänker jag fälla in årorna och lägga mig i soffan! Har ett osett avsnitt av Desperate och i ugnen puttrar mina ostkex/snacks...

Ostkex/snacks
Riven ost, kanske 200g
Ett ägg
Soltorkade tomater klippta i små bitar
Färsk basilika, eller torkad pizzakrydda (man tar vad man har helt enkelt)
salt och peppar

Ugn 225 grader, grill om man lite ivrigare. Blanda alla ingredienser i en skål och klicka ut önskad storlek på en bakplåtpappersklädd plåt. Tunt ska det vara, ägget gör att ostkex/snacksen höjer sig lite när de kommit in i ugnen. Håll lite koll så de inte bränns, men cirka 10 minuter brukar vara ganska lagom. sen är det bara att skyffla i sig. Passar jättebra till tomatsoppa till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0