LCHF-calzone

Än så länge känns det underbart med dieten... man får tänka lite nytt när det gäller mat och där behövs det ju ibland en nytändning! Matklubben.se har hjälpt mig att hitta många LCHF-favoriter och ikväll testade jag ett recept som enligt kommentarerna skulle smaka "preeeciiiiis som calzone". För att öka på pizza-känslan gick jag förbi Bamses Grill och Pizzeria på vägen hem och köpte lite pizzasallad. Och jag tyckte att det fungerade alldeles utmärkt! Och löjligt enkelt var det oxå!

LCHF-calzone
1-2 paket bacon
Krossade tomater, gärna med örter i
Riven ost efter behag
2 tomater
oregano, basilika eller nåt annat grönt

Sätt ugnen på 225 grader, gärna med nån kombigrill-funktion. täck botten på en ugnsform med bacon. Knaperstek i ugnen. Ta ut formen och häll täck baconet med krossade tomater, riven ost och avsluta med skivade tomater och nåt grönt. Sätt in i ugnen cirka 10 minuter till. Ät gärna pizzasallad till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0