Myrsteg?

Lite löpning och lite powerwalk blev det igår
8515 steg
5,44 km
315 kcal
1,0253 timme

Det verkar som att kilometerräknaren är något för snål. Igår testade jag att följa skyltarna som sa att det var 2,8 km till Gullmarsplan. Eftersom det är oerhört bra skyltat från Hammarbyhöjden till Gullmarsplan är det omöjligt att ta någon egen väg. När jag kom fram till Gullmarsplan angav stegräknaren att jag endast transporterat mig 1,37 km. Irriterande. Det här beror ju antagligen på att jag angett fel steglängd. Men är det rimligt att jag tar längre steg än 65 cm? Och nej, jag har inte mätt upp en sträcka på 10 meter och testat hur många steg jag tar under den sträckan. Känns lite fjantigt att börja mäta upp med linjal här ute på gatan... Men snart är det väl vad som återstår... Hur lång steglängd har ni angett på er stegräknare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0