Spinpump 17,35 kr

Jag har fått höra att vissa undrar vad fan det är för siffror i rubriken varje gång jag tränat. Vi repeterar: Det är alltså medelkostnaden för ett träningspass med tanke på att det kostar 295:- i månaden. Medräknat kvällens svettdrypare har jag alltså tränat 17 pass denna månad. 295/17 är avrundat till två decimaler är 17,35 kr. Varför håller jag koll på sånt? Jag vet inte, jag är absolut ingen siffernörd och jag är inte dumsnål heller, även om jag är ekonom. Jag gör det bara för att ha något att jämföra varje månad. Mest träning ger ju lägsta siffran.

Okej, spinpump idag alltså. Trots att jag i helgen sovit i en säng som ger en värk liknande träningsvärk i varenda muskel, så kände jag mig pigg och fräsch. Fredrik är inne i ett hälsoryck så vi var till och med ute och promenerade drygt en timme innan träningen. Perfekt! Imorgon snackar han om att springa elljusspåret, får se om jag hänger med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0