Rökfri...

På lördag är det tentaröj. Min första fest utan cigg på flera år säkert... Känns väldigt tråkigt. Jag försöker att inte ha ångest över det men jag sitter nog inne med lite underliggande ångest iallafall. Inatt drömde jag att jag var på fest och alla rökte utom jag, det var så tråkigt och jag kände mig så ensam att jag till slut satt och grät på en stege i köket... Jag hoppas att det inte blir så hemskt på lördag, utan att det blir lite trevligt oxå. Jag kommer iallafall att lukta som en nyutsprungen smörblomma utan cigarettoset omkring mig!


Kommentarer
Postat av: Pia

Åhh det jag kommer ihåg från min första tid som rökfri var att man mådde mycket bättre dagen efter när man inte rökt sönder halsen. Känner sig betydligt mindre bakfull tycker jag.

2008-01-16 @ 16:35:22
Postat av: Emma

Se det som en del i din träning! Lägg till det i listan av saker som du ska undvika så blir det kanske lättare?

1. Socker
2. Vetemjöl
3. Cigaretter

2008-01-16 @ 19:48:31
URL: http://kapitel2.blogg.se
Postat av: Fattygirl

Skönt att höra Pia, jag hoppas nämligen på den effekten när jag vaknar på söndag! Och Emma, jag försöker lista det precis som du skriver +att jag tänker på hur mycket lättare det kommer att bli att andas när jag kör spinning osv (som om jag vore en kedjerökare som slutat...) Hittills går det bra, problemen kommer nog när jag kombinerar rökfriheten med rödvin. =)

2008-01-16 @ 21:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0