Utmaning!

Lunch idag: Zuccini Carbonara. Jag tycker att denna rätt borde funka, men jag lyckades inte riktigt idag. Är ni bättre GI-kockar än mig? Här är receptet iallafall:

Zuccini Carbonara a la Emelie
½ zuccini
½ -1 paket bacon
½ vitlöksklyfta
lite grädde, creme fraishe eller vad som finns hemma. Jag körde turkisk yoghurt idag.
salt, peppar, italiensk salladskrydda

Stek bacon hårt och knaprigt (klipp i bitar först om den inte är färdigtärnad). Torka bort lite fett med hushållspapper. Hyvla zuccinin med potatisskalare eller osthyvel så att den blir som breda tagliatelle (bandspagetti). Kokar zuccinipastan i 1-2 minuter, håll koll hela tiden! Skillnaden mellan okokt och överkokt mos är bara en halvminut! (Det var här det blev fel för mig idag). Häll bort vattnet, i med bacon, vitlök, kryddor och grädde i kastrullen. Rör om och ät. Man kan säkert ha en rå äggula och parmesan till oxå. Erkänn, det låter inte så tokigt?

Kommentarer
Postat av: Sanne

Låter grymt gott :) ska fan testa!
rolig blogg förresten. fastnade men vet inte varför eftersom jag inte har en aning om vem du är. men jag känner väl igen mig i din vardag :)

2007-09-10 @ 17:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0