Året som gick

Nu när jag äntligen har fått tummen ur och lagt in bilderna från nyårsafton kan jag passa på och göra en årslista över det gångna året.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag och Fredrik firade julafton i Stockholm utan släkt och familj. En ljuvlig dag utan stress!

Höll du några av dina nyårslöften? Hade nog inga särskilda.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, det regnar ju kids från himlen numera. Elin och John fick lilla Märta och Gabbe och Pär utökade familjen med Svea. Även min barndomsbästis Maya blev mamma till Juni. Och några övriga bekanta ynglade av sig.

Dog någon som stod dig nära?
Farfar.

Vilka länder besökte du?
Jag, Julia och Jennie var på Malta i försomras. I augusti semestrade jag och Fredrik i Berlin (Tyskland då alltså) och i november åkte vi med Freddan och Cornela till Barcelona (Spanien).

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha 2012?
Samma årslista för 2010 önskade jag mig mer arbetsglädje och arbetsro. Det blir bättre, men jag fortsätter önska mig mer av samma.

Vilket datum från 2011 kommer du alltid att minnas?
Just datum är lite klurigt, men 12 januari när jag fick mms med första bilden på Märta, min 25-årsdag 17 mars som slutade alldeles för sent och besvärligt och Utöya 22 juli.

Vad var din största framgång 2011?
Swedsec-licensen i maj, att jag sprang min första mil och gjorde det på under 60 minuter. Och vi vann Snallyt i Vad!

Största misstaget? Onödigt att krascha iPhonen bara för att jag skulle gestikulera så jäkla mycket.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Råkade duscha med öppen mun på bästa SATC-manér när jag var i Skellefteå i våras där cryptosporidumbakterier förorenat vattnet. Konsekvensen kom som ett brev på posten 10 dagar senare. I övrigt hel och frisk.

Bästa köpet?
iPhone 4, en helt ny värld öppnade sig med min första smartphone.

Vad spenderade du mest pengar på? Även om den inte är min och jag bara pytsat in lite så är det nog rent krasst Jeepen.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Den milda hösten och vintern som aldrig kom. Och när Lars Winnebäck dök upp som hemlig gäst på Eldkvarns konsert i december.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2011?
Lättast att minnas sommarplågan: Eric amarillo – Vill du ligga med mig då.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år?
Beror ju på vilket år man jämför med... Känns som ett typiskt mellanår.

Vad önskar du att du gjort mer?
Sovit bättre på nätterna. Och kopierat nycklarna tidigare så hade vi sparat sisådär 100 bråk om samma sak.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Legat vaken på nätterna. Bråkat om nycklarna.

Hur tillbringade du julen?
Som sagt, i Stockholm med Fredrik. Vi strosade runt på stan på dagen, hängde hemma och gjorde jättegod mat, såg på tv, drack glögg och hade det mysigt.

Blev du kär i år?
Puppy love is still going strong!

Läste du någon bra bok under 2011?
Vinteräpplen av Josefin Sundström, Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren, Skynda att älska och Att vara med henne är som att springa uppför en äng utan att bli det minsta trött av Alex Schulman.

Favoritprogram på TV? Big Brother haha... Ingen kan fastna vid det som jag!

Största musikaliska upptäckten?
Jag är så fast i mina gamla spår att här upptäcks inte så satans mycket...

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Hade inte önskat mig men fick en övernattning på Clarion Sign med middag på Aquavit och underbar hotellfrukost. Mycket uppskattat!

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jo, men just det.. Åt middag ute någonstans, drack vin med Jennie, framåt småtimmarna firade vi St Patrick´s day på Wirströms med Stadiumgänget, åkte taxi hem efter att tunnelbanan slutat gå, inser att vi inte har någon nyckel till porten, bråkar som satan, får ta taxi till Solna och sova över hos Jennie. Alldeles för få timmar senare är det morgon och dags att gå till jobbet. I samma kläder som dagen innan och utan att ens böja upp ögonfransarna (Jennie äger inte en ögonfransböjare, arma kvinna!).

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor! Mer sol, mer ledighet, mer pengar...

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Löparskor i skrikiga färger till allt, löparkläder eller pennkjol på AW spelade ingen roll!

Vad fick dig att må bra?
Bygg upp och rasera. Gymmet och vinet!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Henrik Lundqvist och Mad Mens Don Draper (Jon Hamm).

Vem saknade du?
Mina vänner som bor någon annanstans.

De bästa nya människorna du träffat?
Fick en ny parhäst på jobbet i Lukas.

Kommentarer
Postat av: Sofia Schager

Vi firade ju din fölsis på Cliffan!! Och oj så kul vi hade då! Hoppas att du vill göra något liknande i år!

2012-01-22 @ 20:22:15
URL: http://www.nattstad.se/sofiaschager

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0