M/S Vindhem och räkor i massor!


På väg ut med M/S Vindhem såg vi HMS Bounty längre bort vid Skeppsbron. Skeppet har varit med i Pirates of the caribbean vilket föranledde en diskussion huruvida det var en kändisspotting eller ej. Jag tycker inte att man ska göra skillnad på sak och persón och noterade glatt 5 poäng i min mentala kändisspottingbok. Både Johnny Depp och Marlon Brando har faktiskt spelat in film ombord på skeppet.


Om Jennie verkar lite extra lycklig så beror det på... SEMEEESTEEER!! Kul för henne...


Jag var en spillra av mitt forna jag efter Week from Hell- ultimate edition. Och mina brillor är sneda och vinda efter att ha legat under picknickfilten en hel dag på Fredhälls klippor en lördag för någon vecka sedan...


Under ett stopp på Björnholmen hittade Fredrik en Näcken-sten och var nästan på väg upp med fiolen och av med kläderna, men bara nästan...

Summa summarum: Same procedure as last year, avsaknaden av tillbehör får en att längta till Laponia och deras himmelska bröd, sallad och goda ostar. Stockholms skärgård är däremot sällsynt vacker och det gör ont i hjärtat när man inser hur länge det tar att spara ihop till de där schabraken till villor och båtar och bryggor och bastu/spaanläggningar vid havet... Typ en miljon år. Jag insåg även än en gång hur galet vass jag är på att skala räkor, ett tidigare liv på västkusten månntro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0