Släkten is coming!

Min faster och kusin kommer på besök ikväll. Så nu kilar jag runt som en iller och städar. Oxå ska jag baka, blir nog kladdkaksmuffinsarna igen.

Kladdkaksmuffins
225 g smör
4 st ägg
5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 dl kako
2 krm salt
3 dl vetemjöl
amerikanska muffinsformar (stora alltså)

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret och låt svalna lite. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt vaniljsocker, kakao, salt och vetemjöl. Rör ner smöret. Häll smeten i muffinsformarna (fyll max 2/3, är så trist att skura ur ugnen efteråt om de svämmar över). Grädda muffinsarna ca 15 min. De ska vara lösa i mitten, men fast i kanterna när de är färdiga.

Och nej, jag kommer inte att smaka.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du ska veta att jag verkligen beundrar din diciplin. Om jag ska vara med i Du Är Vad Du Äter så vill jag att DU ska vara min Anna Skipper!

2007-10-17 @ 22:33:43
Postat av: Parisa

Ja, vilken karaktär. Men du borde tvinga på dem grönsaksdipp och sprida vår regim!

2007-10-17 @ 23:07:00
URL: http://rhcp.webblogg.se
Postat av: elin

håller med Parisa, sånna där "feeder"-tendenser ogillas kraftigt. Vi har det problemet hemma hos oss. Emil blir bara smalare och smalare och jag bara sväller..varför? jo för att det bakas och har sig här hemma...

2007-10-18 @ 08:20:10
URL: http://enligtelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0