Oldies

En vanlig dag på banken:
Gammal dam: Jag vill ha nya tusenlappar.
Jag: Jag ska se om jag har några nya tusenlappar. Det är ju ännu inte bestämt något datum när de äldre sedlarna blir ogiltiga så du behöver inte oroa dig.
Gammal dam: Jag vill byta ut de gamla som jag har hemma mot nya.
Jag: Se, en ny tusenlapp till dig har jag iallafall.

Gammal tant ringer senare: Hej banken! Jag tog ut pengar idag och är rätt säker på att jag har fått en falsk tusenlapp, den ser inte ut som de andra.

Oh my God kvinna, du bad ju själv om nya tusenlappar!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Nä men... så typiskt gamla tanter! Hade en tant som kom tillbaka med en färgpatron till en fax för att hon inte visste om det var bästföre datum eller används föredatum (?). Det skulle vara används-före-datum. Och datumet i sig var typ ett år frammåt. Suck.

2007-12-18 @ 08:06:02
URL: http://whatabouther.blogg.se/
Postat av: Emma

Så är det! Serviceyrket i ett nötskal! =)

2007-12-18 @ 09:01:33
URL: http://kapitel2.blogg.se
Postat av: Emma

Fast varför äter du inte gulan??

2007-12-18 @ 09:59:03
Postat av: Anonym

Men du, tanten menade att hon ville ha nya sedlar! Dvs platta, fina "oanvända"... Så det var nog du som var lite trög.. ;)

2007-12-18 @ 20:50:33
Postat av: Fattygirl

Nej, hon ville ha de nya med silverrand på. Alla tusenlappar är fina och platta. Emma, jag äter inte gulan för att jag inte tycker att den är god. Och jag har inte ansträngt mig för att lära mig att tycka om den heller eftersom den innehåller kolesterol

2007-12-19 @ 07:51:08
Postat av: Gubbe

Med lite tur blir du också gammal. Man (och kvinna) blir klokare med åren!

2008-11-29 @ 11:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0