Restaurang Banken

Igår firade jag lite ledighet från banken med en afterwork på Restaurang Banken. Stället var oerhört rosat på alltomstockholm.se och allt verkade mycket lovande. Vi bokade bord kl 18.00 och Jennie gled in lite tidigare och inledde med att sätta upp ett glas vin på vår nota. När vi alla samlats och vi ville sätta oss vid det där bokade bordet så fanns det ingen bokning helt plöstligt! Well well, efter lite suck och stön bland personalen så fick vi iallafall ett bord. Tjejerna beställde ostbricka till förrätt och Niklas var sugen på nachochips och dip som grannbordet fick in. Följande konversation utspelar sig:
Niklas: Jag skulle vilja beställa en såna där nachos.
Servitris: Ja, det är från vår aw-meny.
Niklas: Okej, jag tar en sån.
Servitris: Ja, det kommer till bordet...
Niklas: Vad bra, då vill jag beställa en sån.
Servitris: Ja, den kommer ju TILL BORDET! (typ himlar med ögonen).

Jaha, så den ingår kan man ju då tänka sig, fan vad soft. När sedan notan kommer så kostade den 49 kr. Lite senare beställer vi varmrätt och när den sedan kommer langar de fram tre hamburgare.

Servitris: Vem skulle ha den tredje burgaren?
Niklas: Ingen, jag beställde biff linguine.
Servitris: Jaså, jag ska kolla med servitris 2.
Servitris 2: (viftar med sitt block) Jag har en beställning här från dig på en hamburgare.
Niklas: Jag beställde biff.
Servitris 2: Jaha.
Biffen kommer in lagom tills vi andra har ätit upp.

Fick de en krona i dricks. Nej. Kommer vi tillbaka. Oklart.

Kommentarer
Postat av: Goranirene

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-05-20 @ 10:41:02
URL: http://goranirene.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0