Middagstipset

Igår blev vi våldgästade av Jennie som absolut ville ha vin och sällskap efter att ha avslutat en intensiv jobbperiod. Hon bjöd på vin (inte så jättebra ur LCHF-perspektiv, men det skiter jag i när det kommer till vin) och vi bjöd på färskostfylld kycklingfilé lindad med bacon och wokgrönsaker (helt okej ur LCHF-perspektiv). Idag har jag kämpat i köket och gjort storkok av köttfärsbiffar. Inget vin idag men resultatet blev trots det jättebra!

Emelies flottiga köttfärsbiffar
1 kg köttfärs
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
1/2 dl vispgrädde
1 ägg
Diverse kryddor (jag använde salt, peppar, grillkrydda, paprika, persilja och färsk rosmarin)
1 paket bacon

Hacka lök och vitlök fint som bara fan och blanda med kryddorna. Hacka eller klipp baconet riktigt fint så att oxå blir lite färsliknande. Blanda allt med köttfärsen i en väl tilltagen skål. Häll på grädde och ett ägg och knåda vidare. Forma biffar och stek i stekpanna. Götti! Vi åt stekt vitkål och tunt skivade minimorötter till.

Har köpt en ny kamera så nån gång kan jag ju kanske fota lite i köket medan jag lagar mat, blir lite roligare då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0