Spontan söderrunda

Blir nog en eftermiddag i soffan denna novembersöndag. Ute är det grått och blött och jag är lite trött efter gårdagens söderrunda. Det regnade även igår kväll så vi gick inte och strosade runt så mycket utan kom överens om att gå till Bara vi på skånegatan. Där fanns inga bord i restaurangdelen, men det gick bra att beställa mat även nere i källaren. Vi satt på små pallar vid små bord, men med lite pusslande fick vi ändå plats med varsin jättetallrik. Som sagt var tallriken stor men bestod mest av ringlad sås. Jag åt scampispett med musslor och skaldjursrisotto med saffransaioli och den var fantastisk, men det var alldeles för lite mat! I övrigt tyckte jag att det var ett trevligt och avslappnat ställe, och husets vita vin var faktiskt riktigt gott. Efter detta gick vi till Bruno och sen utlyste Fredrik glöggefterfest hos oss. Så blev det och Jennie som vägrar glögg före första advent lika stenhårt som en religiös vägrar sex före äktenskapet fick en öl och blev sedan kvar på soffan över natten.


Tänkte att jag skulle fota lite igår, men denan bild när Fredrik fixar håret blev den enda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0