Fattygirl testar: Miracle noodles

På riktiga hardcore-LCHF-bloggar har jag länge läst om dessa mirakelnudlar. Innehåller extremt lite kalorier och inga kolhydrater och ska vara lösningen för alla pasta- och nudelberoende som vill minimera sitt kolhydratintag. Köpte två paket och har nu testat både till köttfärssås och som snabbnudlar med buljong (min absoluta favoriträtt alla kategorier, sjukt jag vet!). Här kommer mitt utlåtande: Först och främst, nudlarna kommer i en förpackning med vätska som ska hällas bort och sedan ska nudlarna sköljas i kallt vatten. Håll andan när du gör detta för att inte förstöra all aptit (det luktar som när man tar ur en fisk), men nudlarna i sig är helt utan smak. Koka sedan en minut för att värma nudlarna. Till köttfärssås kan jag tänka mig att man gillar dem om man uppskattade pastan i skolan eller lunchrestaurangen. Glöm al dente, detta är slemmigt men mättande! Betyg E. För att försöka få känslan av snabbnudlar kokade jag dem i stark buljong med chilipulver. Dettta var min andra anrättning med mirakelnudlarna och kanske hade jag vant mig lite vid konsistensen, för nu smakade det lite bättre. Betyg EE. Min slutsats blir att om du vill äta pasta eller nudlar någongång ibland, ät originalet och njut! Klarar du knappt en dag utan det kan det vara värt att ge mirakelnudlarna en chans. Beställs på nätet och kostar blygsamma 29 kr per portion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0