Lista snodd av UnderbaraClara

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Avslutade året med att den 30 december skriva på kontrakt för den första tillsvidareanställningen jag haft i mitt liv.

Höll du några av dina nyårslöften?
Det var väl säkerligen att jag skulle bli lite smalare, och det blev jag. Och tjockare... och smalare. Och... ja, det är en pågående process det där. Däremot kände jag i mot sensommaren och hösten att jag faktiskt var nöjd. Dit ska jag tillbaka, det var en behaglig känsla.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Det fullkomligt haglade löften om barn, men bara en hann få träffa sin guldklimp under 2010. Elin Jansson blev mamma till lilla Liv som jag längtar så efter att få träffa!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, varken människa eller djur tack och lov.

Vilka länder besökte du?
England i maj och Turkiet i augusti.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Arbetsro och arbetsglädje.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Svårt det här med datum, men 12 juni när Gabrielle och Pär gifte sig minns jag som en väldigt fin dag.
 Midsommarafton i Vad var oxå fantastisk.

Vad var din största framgång 2010?
Kände mig lite framgångsrik i början av året när jag var inne i Check-in musiksvängen och fick hänga lite med Universal Music. Förutom det ser jag det som en framgång att ha hittat en bra snickare!

Största misstaget?
Jag och Valentina drack på tok för många tequila i Idre i januari.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Skållade mig själv med hett vatten när jag skulle göra morgonkaffe en måndag i februari och kunde inte ens gå till jobbet den dagen. Annars har jag varit allmänt frisk. Antar att det har att göra med att jag vaccinerade mig mot svininfluensan (not!).

Bästa köpet?
Mina Nike LunarGlide, om det inte hade varit för att de gick sönder rätt fort. Min stringhylla-kopia från Bauhaus är en simpel grej som jag ändå är vansinnigt förälskad i.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och dryck skulle jag tro.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
De varma sommarnätterna då man kunde dricka vin på balkongen till gryningen.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Hmm, borde kanske vara en låt från 2010 då... Oskar Linnros "Från och med du" kanske. Annars minns jag alla hemmafester som slutat med Orup och GES, haha.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
På det stora hela varken eller tror jag.

Vad önskar du att du gjort mer?
Gått till frisören.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig i onödan och haft söndagsångest.

Hur tillbringade du julen?
Runtflängandes i Norr- och västerbotten, som alltid.

Blev du kär i år?
Nej, men jag fortsatte vara.

Favoritprogram på TV?
Halv åtta hos mig, så mycket bättre, ensam mamma söker, familjen annorlunda, hellenius hörna, mauro och pluras kök.

Bästa boken du läste i år?
Lyssnade på två böcker av Katarina Wennstam, Dödergök och Alfahannen. Mycket bra!

Största musikaliska upptäckten?
Förlåt Jennie, men jag säger Melissa Horn.

Något du önskade dig och fick?
Fast jobb.

Något du önskade dig men inte fick?
Bar vinter. Istället kom en istid. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Åt tapas på Mamas&Tapas och drack drinkar och vin på Lokal. Gick hem alldeles, alldeles för sent.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att det inte hade spöregnat på Lars Winnerbäcks konsert i augusti.

Vad fick dig att må bra?
Sommarens promenader till jobbet, kl 8 vid Slussen när termometern i Katarinahissen visade 28 grader.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Jon Hamms rollfigur Don Draper i Mad Men. Utan någon som helst konkurrens.

Vem saknade du?
De vänner som bor någon annanstans.

De bästa nya människorna du träffade?
Mina arbetskamrater i allmänhet. Ella Carlander i synnerhet.

Mest stolt över?
Mina vänner som är så jäkla coola och vuxna och går från klarhet till klarhet.

Högsta önskan just nu?
Att de barn som kommer att berika våra liv 2011 mår bra, att det här terrorhelvetet slutar så att man kan gå trygg i sin egen stad, att jag får löneförhöjning och att det slutar snöa. Lars Winnerbäck får gärna släppa nytt material och Skellefteå AIK får vinna SM-guld.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ursäkten accepteras :)

2011-01-02 @ 21:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0