Pass 23: Core Bosu

Himla spännade pass det här core bosu... Man har en halv pilatesboll med hård plastundersida som hjälpmedel och den ska man alltså hoppa på, göra situps, armhävningar och allt möjligt. Förutom bra bålstabilitetsträning är det väldigt ansträngande för fotlederna. Kul faktiskt med något annorlunda, inte bara den vanliga tantgympan som jag brukar gå på. Var riktigt trött i eftermiddags efter gårdagens maratonarbetspass på drygt 12 timmar, men gymmet gjorde mig piggare efteråt. På fredagar brukar jag träna på morgonen, men imorgon ska vi ut och äta efter jobbet och jag är inte så sugen på att dra med mig en stor ryggsäck på krogen. Kanske en morgonpromenad i gryningen istället?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0