Flyt


Vår längtan efter Färjan uppe i Luleå förde oss igår till båten Flyt som ligger vid Slussen. Ett mycket bra alternativ, om än lite mindre. Jag åt halstrad röding med primörsallad, forellrom och krasseskum och i glaset hade jag rosé. Mycket gott och trevligt! Jag och Jennie testade om treglasregeln som gäller vid rött vin möjligtvis skulle kunna översättas till en fyraglasregel för rosé på grund av rosévinets lättare karaktär. (Om ni inte känner till treglasregeln så är det alltså så många glas man kan dricka utan att lida nämnbart av det på jobbet dagen efter).
Den här tesen måste nog testas fler gånger (hehe), men jag känner mig piallafall igg och fräsch idag.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Me too! :)

2010-07-01 @ 19:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0