Bodypump 26,82 kr

Aprils sista träningspass avverkades igår. Blev bara 11 stackars pass på gymmet under april vilket är åtminstone 9 för få. Inte för att jag räknar med att ha 20 pass när maj är över... när min älskling våren knackar på dörren så är det tungt att vara inomhus och svettas. Men jag ska göra mitt bästa, lovar! Igår när jag tränade kom jag till en insikt som kan vara bra att plocka fram när motivationen tryter. Det var så här att jag startade dagen med en morgonpromenad och när jag kom hem från den kände jag mig oerhört mör, hade ont och var spänd i varenda muskel. Kände inte alls för att plåga mig igenom ett bodypumppass några timmar senare... men så tog jag mig i kragen och cyklade iväg iallafall. Och det var faktiskt kul att träna och inte alls så plågsamt som jag trodde på förhand. Insikten var att det inte finns något samband mellan hur man tror att träningen ska bli och hur den faktiskt blir. Det behöver inte vara jobbigt på gymmet bara för att det känns jobbigt innan. Så kan man ju tänka när det känns trögt att kräla iväg till gymmet. Och efteråt känner man sig som a million dollar och det är ju en skön känsla om man ska på fest senare på kvällen (som igår).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0