kalas på månadens fattigaste dag

Veckans andra dag bjöd på kalas med gamlingarna i släkten. Både jag och Fredrik har ju som bekant fyllt år och det firades idag med smörgåstårta (jag fick smörgåstårtesallad istället; nästan alla ingredienser förutom brödet) och lite annat fika. Jag fick en fin vit orkidé som jag ska försöka hålla vid liv iallafall veckan ut och biocheck på 300 spänn, så nu ska jag äntligen se "Män som hatar kvinnor". Får nog bjuda med mig nåt sällskap om det ska bli slut på de där pengarna!

Imorgon är det löning och jag tror även att det är utfordring för studenterna, är det inte så? Jag vet inte när jag kände mig så här fattig senast, så det ska bli skönt att få lite påfyllning på kontot. Var inne på Monki igen idag på lunchen och insåg att jag hade kunnat köpa hela butiken, men annars är månadens första korrigeringen i garderoben att köpa ett lass nya underkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0