Thank god it's...

Kände imorse att det skulle bli jäkligt skönt med helg. Jag är ju lite bortskämd fortfarande när det gäller jobb efter fyra års plugg (som ärligt talat inte varje dag i alla dessa år krävde att man var på plats från kl. 08.00-16.30) att det känns som att man enbart kommer hem, käkar, sminkar av sig, går och sover, vaknar, sminkar sig igen, käkar och så tillbaka till jobbet igen. Lite löjligt eftersom jag bara jobbar 7,75 per dag... men det är väl en vana. Däremot älskar jag att det faktum att när jag är hemma är jag ledig, det finns ingen möjlighet att jag kan jobba hemifrån. Så funkar det ju inte när man pluggar, då man aldrig är ledig på riktigt. Allt som behövs är en bok och eller ett ordbehandlingprogram...

Nu är det iallafall helg och jag ska ägna den främst åt att rensa bland alla våra grejer. I flyttlasset, upp på svärmors vind eller slänga. Fredrik är alldeles för blödig och sentimental har jag märkt, så jag ligger lågt med "slänga" tills han är på jobbet imorgon...

Kommentarer
Postat av: Vivvi

Min middag blir exotisk kyckling. Recept finns på min blogg.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-10 @ 22:01:58
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0