Sunny day!

Idag skiner faktiskt solen och snöstormen är förbi! Jag känner mig på ett strålande humör. Det är lätt att man blir lite gladare när man själv får styra över sin morgon och förmiddag. Jag har bakat kokostoppar som tydligen bara ska innehålla cirka en kolhydrat per st och de tar typ 10 min att göra. Istället för semla idag, tänkte jag.

LCHF-kokostoppar
200g kokos
2 äggulor
sötningsmedel efter smak
75 g smält smör

Ugnen 200 grader. Blanda ihop allt och klicka ut i små toppar på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen och grädda tills de är är gyllenbruna med drag av "småbrända" (då håller de ihop bättre än om de är mes-gräddade).

Jag tror jag gick lite för långt i min högfettsjakt och överdoserade smöret som när topparna gräddades rann ut över hela plåten... Så var noga med att 75 gram inte ska vara mer än så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0