Dagens lunch

Lunchen blev en röra med tre kokta äggvitor, några kräftstjärtar, tre crabsticks, majonnäs, turkisk yoghurt och lite salt, svartpeppar och dill. Sallad till det. Egentligen var det tänkt som frukost, men jag insåg att jag knappt skulle hinna koka äggen och än mindre äta dem. Man ska tänka på att när man pratar om att undvika snabba kolhydrater så är de snabba inte bara i bemärkelsen att de höjer insulinnivån i kroppen snabbt, de går även snabbt att tillaga och äta, något man inte kan säga om low carb. Så gå upp 10 min tidigare om ni vill äta nyttigt! Jag hann dock sleva i mig lite hallon och keso innan det var dags att springa till bussen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0