God morgon i regnet

Tänkte vara hurtig imorse och promenera en timme innan frukost. Men det ösregnade ju, så jag hade inget annat val än att krypa tillbaka i kojen. Nu sitter jag och skriver om träningstrender och blir sjukt träningssugen. Det bara pirrar i kroppen på mig när jag läser artiklar om kettlebells och boot camps. Får associationer till experiementet med hundarna, ni vet, det var nån gubbe som ringde i en klocka när han gav hundarna mat och till slut så räckte det med att ringa i klockan för att hundarnas salivutsöndring skulle starta? Kan kroppen på samma sätt svara på signaler om fysisk aktivitet, även om det bara innebär att jag sitter stilla vid datorn och skriver om träning? Kanske... Ikväll blir det iallafall spinning och core, får se om det pirrar lika mycket i fläsket då.

Kommentarer
Postat av: Sandaraaaa

Daaah..det är ju Pavlovs hundar, har bruden inte koll på utvecklingspsykologin ;) nää skojja bara...hoppas de gick bra att träna....

2008-10-09 @ 15:04:01
URL: http://hanjagochwilma.blogspot.com
Postat av: Fattygirl

Men tack, Pavlov hette han ju! jag kom inte på namnet, fick bara upp Maslow i huvudet, men det är ju behovstrappan...

2008-10-09 @ 22:23:02
URL: http://fattygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0