Middagstipset!

Emelies Kick Ass Low Carb Lasagna
1 aubergine
150 g köttfärs
1 stor morot
Krossade tomater
1 liten burk champinjoner (eller motsvarande färska eller skit i det om ni inte gillar det!)
nån god ost
Salt, peppar, paprikapulver, grillkrydda...
Jag antar att man kan ha i en hel massa lök oxå, men det gillar inte jag!

Sätt ugnen på 225 grader. Stek köttfärssen och champinjonerna. Riv moroten och blanda i. Häll i krossade tomater och kryddor och låt puttra medan du skivar auberginen tunt. Salta och stek sedan skivorna på bägge sidor (gärna i grillpanna). Varva köttfärssås och aubergineskivor och ost i en liten gullig form. In i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter. Servera med tomat.

Jag är ingen recepttjej, jag gör detta för er skull, kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Mari

Låter riktigt smaskigt! Saknar riktig mat, svårt att göra nått avancerat här så det blir som sagt mycket nudlar och ravioli.

2007-10-23 @ 01:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0