Världen är is

Brr...Nu är det kallt ute. Som en perfekt vinter. 5 minusgrader, ingen snö. (Eller okej, en perfekt vinter för mig är +30 grader, vajande palmer och forskningsrapporter om att sol under inga som helst omständigheter ger hudcancer.) Men problemet är att vintern inte ens har börjat ännu. 5 minusgrader är ungefär så varmt det kommer vara inuti mina vantar om två månader. Och nu är det ju ljust flera timmar per dygn! Kompakt mörker ska det vara om det är vinter på riktigt. Jag bor granne med polcirkeln. Jag är förlovad med en man som drömmer om att bo på Svalbard. Och ändå är jag så optimistisk att jag ser fördelen.

Risken att få hudcancer känns inte direkt överhängande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0