Som heroin

Tänkte, som jag tänker alla söndagar, att "idag ska jag träna". Vad kom emellan denna gång då? Ja, det var sista och avgörande omgången i Kvalserien, så det blev soffan istället för gymmet... Känns inte bra alls, har inte tränat sen i torsdags och kommer inte hinna imorgon heller =( Jag som haft ett så bra flow de senaste två veckorna... och i veckan åker jag till fjällen på skärtorsdag. Well, gymmet är ändå stängt under påsken. Måste iallafall poängtera att jag iallafall gick en promenad idag på cirka en timme.

Helg igen, och ni vet ju hur det blir... en del glass... och oxfilé. Idag åt jag sushi till middag dock, bra val istället för kebabpizza som min käre sambo åt. Känner mig inte så himla tjock ändå, trots vissa "utsvävningar" i kosten. Vi har köpt hem Chrunchy-müsli oxå, det är beroendeframkallande som fucking heroin!

Kommentarer
Postat av: Ex Heroin Chic

ok, så du säger att du kan jämföra detta livsmedels beroendekänsla med heroin, du anser att beroendet är likvärdigt? Ok, ja, du får nog verkligen se till att köpa din müsli, annars kanske du ligger där med cravings, kallfrossa, svett, förkylningssymptom och diarré, ledvärk, värk i ryggmärgen, rastlöshet och ont i muskler och ben, oro, ångest, panikkänslor osv. som varar i mer än en vecka. Ja, eller så kanske du ska lägga av med müslin medan du fortfarande kan? Eller helt enkelt sluta upp att prata dumheter. Förmindra inte allvaret i heroin. Jag är så jävla trött på det här som går i stil med tobak & heroinsnacket, socker & knarksnacket, i jämförelse. Visst, en del inser socker etc, men andras bild av heroin blir ju definitivt inte så realistisk av det.

2008-07-15 @ 04:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0