Inför imorgon...

Lite långsamma som vi är så har vi väntat hela augusti och halva september på årets kräftskiva... Börjar bli svårt att få tag på kräftor i butikerna nu. På tredje försöket lyckades jag haffa 10-15 kräftor för 200 kr. Vill inte ens tänka på styckpriset på dem trots att det är smärtsamt enkel matematik.


Till kräftor brukar riesling rekommenderas, men det är inte alltid det godaste vinet. Jag hittade ett annat som hade skaldjurssymbolen på sig, har testat (dock utan skaldjur) och det funkar fint!

Och mycket snapsvisor ska det bli, kanske borde öva in någon fler. Kan i dagläget bara den om Askungen och "Armen i vinkel...".

Och eftersom jag vet att Mari fullkomligt äääälskar Ernst Kirchsteiger så har jag bakat hans kantarellpaj med västerbottensost.


Kommentarer
Postat av: Cleve

Då vill du kanske inte veta att vi hade kräftskiva här förra helgen med 6 kg (havs)kräftor för 500 spänn. visst, vi koka dom själva, då går ju alltid priset ner. Mari kan ju receptet

2011-09-16 @ 18:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0