Torsdagen i kilometer


I torsdags var löpbandet nyservat och omställt till kilometer istället för miles. Lite lättare att anpassa farten inför Milen. 6 minuter per kilometer i 60 min borde ju per automatik bli Milen på en timme, eller hur? Döm om min totala besvikelse när det stannar på 9,944 km. Femtiosex meter i från. Hur är det möjligt? Jo, såklart, när man startar bandet så är hastigheten på snigelfart och medan tiden börjar ticka får man ställa in hastigheten till den man vill ha, i mitt fall 6 min/km... Så där sniglade mina 56 meter iväg. Man lär sig nåt varje gång, nästa gång får jag höja hastighet några minuter för att kompensera för starten! Men jävligt duktig trots ännu ett misslyckande, varje lilla hastighetshöjning känns ordentligt även om det är så lite att det bara gör några hundra meter på en timmes löpning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0