Dödsbud via Facebook?

För mig är Facebooks statusuppdateringar ett litet utrymme där man kan reagera över ett hockeyresultat, halvt uttråkad meddela världen att "frukostflingorna är uppätna, nu väntar en dags arbete" eller, personligt men ändå helt okej; räkna ner dagarna på en graviditet.

Man skriver sällan:
"Har fått missfall :(("
"Banken tänker säga upp mitt lån. Har inte kunnat betala på flera månader... Crap!"
"Min kille misshandlade just mig. Sitter på rättsmedicin för undersökning!"

Jag tycker inte heller att man meddelar att någon avlidit när det inte ens gått en timme. Jag hade inte velat få ett dödsbud i ansiktet när jag loggar in på facebook, är hellre ovetandes tills jag blir personligen meddelad av en annan anhörig. Och den som RIP:ar mig på Facebook när jag gått bort... Snälla gör inte det!


Det gick alldeles för snabbt, men det kanske finns en mening med det. Vi saknar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0