Utflyktssöndag


Kände mig lite manisk i söndags och var tvungen att fylla min dag med någonting. Fick med mig Fredrik ut till Tyresta Nationalpark där vi tog en snabb 5-kilometers promenad i urskogen. Det utlovade caféet hade semesterstängt (ja, men självklart, kom tillbaka i november, då är det nog många fikasugna ute i skogen!) så jag fick hålla tillgodo med en kär vän från Jutis - fjällämmeln!


Min maniska period var dock inte över utan jag tyckte att vi gott kunde svänga förbi Nynäshamn nu när vi ändå var on the road again. Åt räkor i hamnen, tog en promenad och klättrade upp i ett utkikstorn och avslutade med en glass innan vi vände hem igen. Nynäshamn centrum påminde mycket om Boden men vid vattnet var det otroligt fint, lite turistfälla men trevligt. Fredrik var nog mest glad över att han nu kunde bocka av två tjat-ställen som "besökta och klara". Var eviga helg är det "kan vi åka dit, kan vi åka dit, är det sol kan vi väl åka dit, är det mulet kan vi passa på att åka dit..." och han vill helst ligga i soffan medan jag blir galen och måste tas in på psyket om inte en utflykt är planerat innan lunch. En bra grej med Stockholm med omnejd är att det aldrig går att bocka av alla ställen, finns alltid något nytt att upptäcka! Moahahaha!


Kommentarer
Postat av: Mari

Haha, jag tror att Tomas känner igen det där tjatet om att göra något men jag får panik om vi inte bestämmt något innan frukost! Vi var också i Tyresta nationalpark för någon vecka sedan. Vi planerade att gå en slinga på en mil men det visade sig att det va 1 mil enkel väg så vi fick gå tillbaka 1 mil också! En vardagkväll, det var lagom kul!

2011-07-31 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0