Min helg i bild och text


Tänkte att helgen skulle vara längre, kanske för evigt, om man ser till att ha rätt så tråkigt hela helgen. Nu verkar det som att den närmar sig sitt slut iallafall...
Det här har iallafall vad jag gjort i helgen:
Fredagkväll: Kollar Let's Dance. Dricker 2,5 glas vin. Somnar halvvägs in i Parlamentet. Fredrik väcker mig nån timme senare och berättar att det är dags att gå och lägga sig.
Lördag: Uppe tidigt (utsövd, konstigt...). Pluggar finansiell ekonomi och varvar det med några vändor till tvättstugan. Går på ica, bestämmer mig för att vara husmoderling och laga bouef bouignon och moccasemifreddo. Kollar lite hockey medan vi äter grytan. Till desserten slår vi på en film "Wallstreet: Money never sleeps", gissa vem som somnar 45 minuter in i filmen och vaknar till eftertexterna? Dags att gå i säng igen. Kvicknar dock till så pass att jag klarar en timme med svt play.
Söndag: Vaknar tidigt igen, varvar plugg med mera plugg och ett kort telefonsamtal till Elin (som blev avbrutet av en hungrig och vrålirriterad Märta Lo, men det är okej. Trevligt att få höra även hennes röst!). Fredrik kommer hem, vi äter middag och han åker iväg till Wirströms. Jag läser Quetzala Blancos blogg tvångsmässigt, sida upp och sida ner och fattar inte riktigt varför, men jag har iallafall lagt undan plugget för idag.

Alla helger behöver inte vara så himla glammiga, men även de oglammiga tar slut efter typ 48 timmar. Kanske min vecka blir lite roligare istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0