Ett glas rött och lite livsglädje

Sitter och firar lite för mig själv med ett glas vin och ett gäng LCHF-pizzor i ugnen. Fredrik och vår inneboende Tobias är fortfarande på hockeyderby och det verkar vara rätt lugnt, har inte hört några helikoptrar eller polissirener överhuvudtaget även om matchen bara är nåt stenkast bort. Men inneboende var det ja, för delvis så firar jag att han kommer att avsluta sitt inneboendeskap redan imorgon. Jag hade laddat med tålamod nog fram till påsk iallafall, oxå drar han efter en vecka. Det är nästan lite tråkigt, men det ska ändå bli himla skönt att få vara själv i sitt eget hem. Tobias åkte ner till Stockholm för att plugga in gymnasiekompetensen + ta lastbilskort och nåt yrkeschaufförsgrejs, vilket var hans plan B när han inte kom in på en militärutbildning han sökt. Samma dag som skolan skulle börja och han satte ena foten på pendeltåget ut till Kungsängen för uppropet, så ringer de från militärutbildningen och meddelar att han kommit in efter att några andra hoppat av. Så det blev plan A för honom istället och vi kan återgå till att vara endast en duo på 39 kvm. Värt ett glas vin en tisdag va?

Firar oxå lite jobb: imorgon eftermiddag ska jag träffa en kvinna i HR-ledningen för att få klartecken att börja resan mot min nya tjänst. Vägen dit är ju oxå en ny tjänst så det känns så jäkla roligt just nu faktiskt. Även om det blir näsan ner i skolböckerna igen...

Hörde jag en skål?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Klart det är ok, det är ju Tisdag! :)

2011-01-11 @ 21:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0