Good morning fucking freezing friday


Här sitter jag i mörkret med min monstermugg kaffe och kollar nyhetsmorgon. Det är tidigt och svinkallt ute som vanligt men jag är ändå vid gott mod. Herregud, annat var det igår morse efter den där middagen. Restaurangen Ouzo som vi hittade såg ut som ett hål i väggen på en i övrigt helt öde gata. Men maten var fantastisk och personalen var väldigt trevlig och givmild. När vi ätit och druckit det vi önskade, kommer en servitör med varsitt glas vin ytterligare. On the house, Nice! Vi dricker så småningom upp även detta glas... och vad händer då tror ni? Sevitören kommer in med mer vin. Vi dricker upp så klart (man lämnar inte sånt som är gratis, haha!), betalar notan och dricksar rejält. Servitören kommer in. Med två shots Fernet... Vid den tidpunkten tyckte vi faktiskt att det var en rolig idé att faktiskt ta de där shotsen och sedan gå hem. Usch, det kändes inte lika roligt igår morse. Jag är dock väldigt glad att vi hittade den där restaurangen, dit vi absolut kommer gå fler gånger! I helgen ska jag dock hålla mig hemma och vara nyttig och alkoholfri. Ska bli väldigt skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0