Vinterhelvetet

Åh vad det klagades över det kalla och snöiga vädret innan helgen... Idag har vi nästan -20 och det har snöat och blåst hela helgen. Tunnelbanorna går inte ovan jord och det är stora förseningar. SL uppmanar till och med alla somn kan att stanna hemma från jobbet! Javisst, det hade ju varit soft. Om det är nån som vill ha en pensionsgenomgång eller kanske ett lån så är det bara att ta tunnelbanan till Gullmarsplan och sen pulsa i snön bort till Konstgjutarvägen. Jag bjuder på kaffe! Njaa... så funkar det nog inte riktigt. Är glad att jag har sovmorgon idag iallafall, så slipper jag värsta rusningstrafiken. I lördags kväll tog det cirka 45 min att ta mig den i vanliga fall 2 min långa färdsträckan Globen-Skanstull, så jag åker i god tid till jobbet idag. Jävla vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0