Vid spisen

Fredrik var lite orolig för middagen ikväll då vi i vanlig ordning har nyårsbubbel med kontoret efter jobbet. Förra året rullade jag hem i panikstress och skumparund under fötterna och trodde att jag skulle hinna till Ica som stängde kl 21. Gissa om nyårsmaten inhandlades på nyårsafton och inte den kvällen? Detta år var det lite lugnare, måste vara för att kontorschef Tessan lämnat skeppet. Så Fredrik behöver inte oroa sig för "men vad ska jag äta då då?". Är hemma och har knutit på mig 50-talsförklädet och kedjat fast mig vid spisen. Blir helstekt fläskytterfilé med whiskeysås (hemgjord!), ugnsbakade ljumma tomater och rostade rödbetor och morötter. Låter väl helt okej? Imorgon väntar ännu en supermeny men det är ju inte mer än rätt då det är nyårsafton...

Helstekt fläskfilé med whiskysås
Klicka på bilden så hittar ni mitt inspirationsrecept


Kommentarer
Postat av: Ann

GOTT SLUT OCK GOTT NYTT ÅR FRÅN OSS ALLA

2010-12-31 @ 16:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0