Dagen före dagen...

Imorgon kommer ett barn att födas. Fatta vilken konstig känsla att lägga sig ikväll och veta att den sista dagen som barnfri, barnlös, utan "mamma" på cv:t är över. Tänker lite på det nu när jag brottas med min söndagsångest. Varje söndag är den där och består dels i att jag inte känner att jag hunnit med, inte haft roligt nog (alltså jag har haft en rolig helg, vill bara ha meer av det roliga), druckit för lite vin, sovit för lite, inte fått tillräckligt mycket gjort. Den andra delen av söndagsångesten blickar framåt och då har jag plötsligt tappat självförtroendet för mitt jobb, tror inte ens att jag kommer mäkta med att logga in på datorn. Kommer aldrig orka med den här veckan, stress, stress och varvar upp pulsen till 180 och tror att allt kommer att gå åt helvete under de stundande fem arbetsdagarna. Jävligt irriterande är de här tankarna, för så fort det är måndag är ångesten borta och jag är ganska övertygad om att jag är grym igen. Tänk om det var mitt barn som skulle födas imorgon. Söndagsångesten skulle ta helt andra proportioner... allt jag inte hunnit med under första delen av livet, och så den där oron över att jag inte kommer att orka eller klara av det som komma skall. Ojojoj, gärna planerat snitt, men inte på en måndag alltså.

Håller tummarna för er imorgon, Elin och Jan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Men åh, även om jag är inställd och önskar att våran unge kommer på andra sidan nyårsnatten så blir jag sjuk frustrerad och irriterad när det föds en unge. för det gör det varje dag nu, men här hos oss händer nada, förutom att jag håller på att spricka av både förväntan och en växande lillskrutt i magen..Men den som väntar på något gott heter det väl...

2010-12-20 @ 18:17:46
URL: http://karleketc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0