Flygolycka

Imorse inträffade en fruktansvärd flygolycka i Ryssland. Med på planet var Polens president och hans fru, riksbankschefen, vice talmannen och flera andra högt uppsatta politiker. Ingen av dem överlevde. Helt ofattbart tragiskt! Jag lider ju som bekant av ett visst obehag när jag flyger och mitt logiska tänkade upphör överhuvudtaget att existera i samband med flygplan. Enda gångerna jag ber till gud är i en flygplansstol. Innan start ber jag om att få överleva och efter landning tackar jag för att gud lät mig leva. Om det finns någon person som är en gnutta känd ombord på planet så brukar jag känna mig lugnare. Även om det så bara är en bänknötare i Luleå Hockey så är det ändå något som kommer skapa rubriker "ELITSERIESTJÄRNA DÖD I FLYGKRASCH". Då känns det helt plötsligt lite mer osannolikt att det kommer hända, en kändis kan ju inte dö i en flygolycka heller! Ologiskt jag vet, men nu kan jag inte längre stå fast vid den falska tryggheten. Då hade ju aldrig olyckan i Ryssland inträffat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0