I löpen

Wow alltså! Har varit ute och sprungit med skymningen nafsandes i hälarna (är inte ute och springer själv i mörker i Stockholm, då blir pappa så satans orolig!). Först höll jag verkligen inte på att ta mig ut. Kom hem från jobbet svinhungrig, täppt i näsan och med vansinnig träningsvärk från igår. Dessutom har jag rökt två cigg idag så jag tänkte att om det en blir en löprunda kommer den inte att bli vare sig långvarig eller särskilt trivsam. Men så tog jag mig ut iallafall och testade att jogga några steg... Och helt plötsligt hade jag sprungit i typ 40 minuter! 40 väldigt trivsamma minuter, benen gick som på en maskin och jag kände mig piggare än på länge. Visst är det konstigt att det händer när man minst anar det? Så idag älskar jag det här med löpning. Det finns nog ingen bättre träning. Nu är jag bara rädd att det kommer bli alldeles för länge till nästa gång. Håller jag mig sansad på after worken imorgon kanske jag kan ta en liten sväng på fredag efter jobbet. Annars får det nog vänta till måndag eller nåt sånt.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag vill också tycka om löpning! Det vore så enkelt, bara att gå ut och börja springa =)

2009-09-30 @ 20:20:13
URL: http://jennieelisabeth.blogg.se/
Postat av: BankElin (vill kalla mig så även fast jag inte jobbar på bank längre, de går väl bra?)

Jag gillar som också de där med löpning, men de blir bara svårare och svårare att övertala kroppen och hjärnan att det är kul när de bara blir kallare och mörkare... Men jag kämpar på=) Jag har ett förslag till dig min kära vän; vad säger du om att vi sprinnger tjejmilen i Stockholm nästa år i augusti?=) De skulle ju vara ett bra mål, eller hur?=) Miss you som faan, shit va tråkigt allt är utan dig. Puss

2009-10-01 @ 12:16:35
Postat av: Fattygirl

Ja, Bankelin, det vore jättekul! Inga problem att springa en mil om ett år va, det gör vi säkert varje runda vi springer! =) Och sen får man vin, har jag hört... Så det sätter vi som mål! Grejen med löpning Jennie tror jag är att ingen gillar det i början, man hatar det första gångerna och det är jättejobbigt och man får ont i hela kroppen. Det är när det börjar gå lite bättre för varje gång som man börjar gilla det!

2009-10-06 @ 07:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0