Tre kvällar i Gamla stan

Denna helg blev det verkligen en helg i Gamla stan.

I fredags efter jobbet gick vi till Vapiano, köpte oss varsitt glas och satt sedan och stirrade tomt framför oss. Så kan det bli när man jobbar på bank på en löningsfredag... att vara levande bankomat tär på krafterna! Well well, vi piggnade väl till efter ett tag, men jag var ju tvungen att åka hem till svärmor och svärmormor istället för att svira runt på stan hela kvällen.

Lördag kväll var det dags för Gamla stan dag 2. Den här gången hade jag med mig Fredrik och gästerna till Restaurang JT. Vi ville gå till en restaurang med skandinaviskt kök som inte var alltför högljutt och stojigt då vi som sagt hade med oss en 70-plussare. Och Restaurang JT motsvarade våra förväntningar. På alla plan utom ett, då ett glas vin kostade 90 pix! Vad är det för ett rån?! Maten var iallafall bra och alla blev nöjda.

Gamla stan dag 3 bjöd på after work med Fredrik och hans arbetskompisar från Stadium.Den här gången hängde vi på Wirströms som är en irländsk pub i traditionell gammal stil. Lite mögeldoft och rangliga men rustiga träbord. Himla trevligt var det, ända tills jag vaknade imorse och kände mig småbakis. Men tack för i helgen då Gamla stan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0