Besök

Imorgon intar min far huvudstaden och stannar till på onsdag. Har faktiskt tagit ut en av mina semesterdagar på tisdag då vi ska på hockey och säkert göra lite annat oxå. Är bra att bo här jämfört med Luleå på så vis att folk faktiskt vill komma och hälsa på! Och är det inte frivilligt är det jobbärenden och sånt som ändå tvingar dem hit. Förra helgen sov Fredriks syrra Sofia över hos oss och på söndagen åt vi middag med Ann som hälsade på i Jakobsberg. Jättegod middag förresten, den har jag glömt att skriva om! Då gör jag det nu!

Efter varma rekommendationer från en tjej på jobbet hade jag bokat bord på tapasrestaurangen La cucaracha. Jag älskar tapas eftersom man inte behöver bestämma sig för bara en rätt, oxå brukar de alla vara jäkligt goda och laddade med vitlök! Jag åt deras paradrätt räkor i olja och vitlök (hade kunnat dricka den goda oljan, fantastiskt gott!), chorizoröra på rostat bröd och ostfylld serrano- och laxrulle. Till det drack jag en något originell sangria med äpple och kanel, som inte var mindre god för det! Mycket gott och mysig restaurang tyckte vi alla. Till efterrätt beställde Fredrik en kackerlacksmilkshake (La cucaracha betyder ju kackerlacka på spanska, men denna milkshake innehöll glass, captain morgan, banan likör, baileys och choklad, så det gick ju bra den gången). Tack Ann, för den smarriga och trevliga middagen! Nu får vi se vad pappa tycker vi ska äta under hans vistelse... men han har redan nämnt ett bra ställe vid globen med alla möjliga rätter, typ pyttipanna. Låter gott och spännande, tycker ni inte?
 


Jag och Daddy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0