78 timmar

Igår fick vi champagne igen! Både på jobbet där vi firade med bubbel och snittar att vår kontorschef jobbat på Hamngatan i exakt ett år, och sedan när vi lullade hem på kvällen fick alla en flaska champagne med sig hem. Den flaskan tänker jag spara lite på, nu är jag inte vinsugen på ett par dagar då det har blivit en del på sistone. Ärligt talat har jag druckit vin varje dag fredag-tisdag, men då räknar jag även ett glas rött till spagettin och köttfärssåsen i måndags. Så det är inga vansinninga mängder, förutom igår kanske då jag drabbades av morgondagsförakt där vi satt och fyllde på varandras glas och berättade roliga felsägningar när bankord ska översättas till engelska Ni vet "Can I see your leg?" (visa legitimation) och "No money, no fack" (man måste betala för att ha ett bankfack)... Har trots detta varit väldigt pigg och kry och gillat mitt jobb idag så jag fick nästan panik när min chef kom förbi mig och sa att jag har 78 timmar semester som ska tas ut innan årsskiftet. 78 timmar är två veckors arbetstid. "Va?! Två veckor, jag kan inte vara ledig i TVÅ VECKOR?!!" Tack och lov får jag spara en vecka, och den andra veckan kan jag få utbetalt i pengar om jag inte vill vara ledig. Nån dag kanske hade varit skönt att vara ledig, men så jävla kul är det inte att sitta hemma i två veckor i november. Då tar jag hellre lite extra cash tror jag.


Kommentarer
Postat av: elin

vaf sägs om en semesterdag fredag den 20:e?

2009-10-21 @ 21:26:50
Postat av: bitte

Men Emelie åk utomlands en vecka

2009-10-22 @ 18:38:56
Postat av: Emma

Jag vill jobba på ditt jobb!!! Behöver de en grym receptionist/allt i allo??

2009-10-23 @ 17:51:13
Postat av: Fattygirl

Emma: Just nu är det anställningsstopp men det finns en reception iallafall! Alltid något när lågkonjan släpper! ;-)



Elin: Ja, det skulle kunna vara en idé!

2009-10-24 @ 17:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0