Svettigt


Imorse när jag cyklade till jobbet tänkte jag att det lika gärna hade kunnat vara oktober, sett till väderleken. Men framåt eftermiddagen tittade solen fram och nu är det varmt och skönt ute. Har sprungit runt Lulsundet och det var svettigt men riktigt härligt. Ägnade faktiskt sista kilometern åt något som tidigare var det mest patetiska jag visste - fartlek. Vad kan vara "lek" när det kommer till något så fruktansvärt som löpning? Låter som att det kunde vara nåt mysigt och kul, men det innebär att man kutar i varierande tempo. Inte mysigt alls och inte kul alls. Men nu har ju nåt vridit om ordentligt i skallen på mig och jag har börjat gilla löpning. Så det var nästan lite kul att få kuta järnet vissa sträckor. Ett lika duktigt pass imorgon så kan man med gott samvete leva rövare på färjan på onsdag kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0