Walk the walk

Har inte riktigt kommit igång med mina hälsosamma vanor igen. Brukar ju leva ut på sommaren och sen blir det mycket spartanskt, hälsosamt och seriöst på hösten. Får se hur det blir i år. Planen är att fortsätta med löpningen och kanske klara mig utan träningskort iallafall ett tag. Senaste veckan har jag haft en hosta som på allvar äventyrar mina lungors position inuti kroppen, så det har inte riktigt varit läge att utforska Årstatrakten joggandes. Men det blir sakta bättre och de tre senaste dagarna har jag iallafall powerwalkat cirka en timme om dagen. I söndags var jag ute på egna äventyr, gick vilse och tog sedan tvärbanan från Årstaberg hem. I måndags började både jag och Fredrik jobba sent så då fick jag sällskap ner till Årstaviken (denna gång gick vi inte vilse, Fredrik har lite bättre mental GPS än jag...). Och igår promenerade vi i Hammarby sjöstad. Förutom den förbannade kullstenen så var det jättemysigt att kolla på båtarna och den väldigt genomtänkta arkitekturen. Kul med ny stad och nya motionsstråk! Var hyfsat less på pölarna i Luleå när man börjar känna till varenda knöl i asfalten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0