Skellhellrapport

Det blev en liten bloggpaus under mina 28 timmar i Skellefteå. Nu är jag hemma igen och det blåser som fan (ett säkert tecken på att man befinner sig i Luleå!). Trots min ångest i förväg var Skellhell ändå ganska okej. Åt den godaste smörgåstårtan ever och hann träffa massa släktingar under lördagseftermiddagen. Fick lite panik framåt kvällen men sansade mig, serverade mig ett glas vin och intog soffan tillsammans med far. Vi såg Robinson, Babben & co (Dregen var med, men det borde fan vara skottpengar på "komikerna" i det där programmet!) och Colin Nutleys totalsågade film Angel. Sen var det natt och jag unnade mig sovmorgon innan jag städade upp lite i flickrummet, hittade några bortglömda guldkorn som fick åka med hem och några andra felsteg som fick åka på skroten. Satt en bra stund på golvet och läste i mina fullskrivna kollegieblock med noveller och berättelser som jag skrivit som tidig tonåring. Bland annat en kärleksnovell om en 15-årig tjej som lyckas snärja en Småkronorna-stjärna under ett träningsläger... hohohoho, vilka hockeyhoraflickdrömmar jag hade! Sedan blev det grym middag hos farmor och farfar, älgstek from heaven och sedan fick det vara bra för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0