Nu avslutar vi denna helg

Efter en fullkomlig matorgie hemma hos svärfarmor är jag fullkomligt utslagen. Det bjöds på alla former av kolhydrater; bröd, potatisgratäng, finska påskefterätten mämmi (stavning?) och slutligen fika ovanpå det. Förutom att min mage är uppsvälld som vid en sent gången tvillinggraviditet har jag redan kolhydratvärk i hela kroppen... aj, aj. Imorgon blir det strikt kolhydratsfri kost och inget vin eller andra dumheter som denna mycket roliga helg har bjudit på. Skönt att det är måndag imorgon på ett sätt, men det finns andra grejer som jag skulle ljuga om jag sa att jag såg framemot.

Så här kan Mämmi se ut, men det skulle i princip lika gärna kunna vara bajs med vispgrädde. De tänker lite annorlunda om desserter i vårt grannland. Det här med att man äteri met ögonalainen har de missat. Uppenbarligen.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej, hoppas att du får en super bra vecka!



Kramar

2009-04-06 @ 00:42:36
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0