Träning 42,50 kr/h

Nu har det gått 365 dagar sedan jag köpte mitt årskort på gymmet. Ni kanske kommer ihåg att jag likt en riktig nörd räknade ut kostnaden per gång jag var på gymmet? Förhoppningen var att det skulle bli en väldigt låg siffra, jag hade varit nöjd med en siffra mellan 10-20 kr... Lurad. Av alla dessa dagar på ett år så var hela 290 dagar träningsfria för mig. Det ger mig en kostnad per pass på 42,50. Svindyrt ju! Kan väl skylla litegrann på att jag skadade mig den 1 maj och missade därmed möjligheten att träna under i princip 120 dagar. Imorgon börjar ett nytt år, ett år som jag medvetet har delat upp i månader. Jag tror att det ändå ger mig lite motivation någonstans att räkna pass och hålla på, men vem orkar vänta ett år för att kolla hur låg genomsnittliga kostnaden blir? Nu betalar jag 295 kr varje månad och då förändras kostnaden lite snabbare + att jag har kniven på strupen varje månad. Det kostar lika mycket i december även om jag bara ligger hemma och äter knäck och dricker glögg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0