Dagens tankenöt

Frukost: Två kokta äggvitor. "Fruktsallad" med hallon och nektarin, citronmeliss och kanel. Kaffe i mängder.

En liten fundering har börjat dyka upp hos mig på grund av att jag är kissnödig hela tiden. 10 minuter efter att jag har druckit någonting så måste jag gå på toaletten. Och jag dricker knappast för mycket, jag är värdelös på att få i mig tillräckligt med vatten. Man brukar ju säga att när man äter lite kolhydrater binder kroppen mindre vatten. Så då måste man kissa som en galning? Vad säger ni, någon som har nån aning om min teori stämmer eller ej?

Kommentarer
Postat av: Sara

ne jag vet inte men jag har verkligen samma problem så om du kommer på svaret kan du väl höra av dig :) hihi thaaanks

2007-09-19 @ 09:38:57
URL: http://slope.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för uppmuntran på Katrins blogg innan, nu känns det mycket bättre! Hoppas att det är som du skrev, att jag bara samlat på mej en massa vatten.
Kämpa på du med!
/Lizzy

2007-09-19 @ 19:09:43
Postat av: elin

jajjamen det stämmer bra. och det tar dom upp i länken från veckorevyn eller vad det nu var du avfärdade i ett tidigare inlägg..dessutom motverkar kaffe kroppens produktion av ADH( anti-diuretisk hormon) som gör att vatten hålls kvar i kroppen, vilket gör att vätskeutsöndringen via njurarna ökar. samma sak händer vid alkoholförtäring. Var försiktig så att du inhte blir dehydrerad, speciellt med tanke på hur mycket du tränar.så då vet du! =) varma hälsningar Elin, SSK-stud

2007-09-20 @ 12:38:27
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: Fattygirl

Tack Elin, för din professionella beskrivning! Du kommer att bli den bästa sjuksköterskan!

2007-09-20 @ 15:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0