Ångest

Alla känner väl till den nattsvarta kompakta bakfylleångesten. Inte kul. Men nu har det börjat gå till överdrift här i min hjärna. Idag vaknade jag med ångest för att jag ska festa ikväll. Inte ikväll igen, som om jag insett att jag balanserade på gränsen till ett alkoholmissbruk, utan bara ikväll. Jag har bara druckit en halv flaska rött sedan vi kom hem från Holland. Jag har inte rökt en enda cigg. Men ikväll vet jag att den här vackra sviten kommer att brytas. Och jag vet inte om jag vill. Lite konstigt, för jag längtar tillbaka till Holland varje dag. Så jävla skönt liv. Sitta och prata spacecake-recept, tända dagens femtonde cigg och känna sig kontinental och dessutom jävligt ledig när man dricker rosé nästan till frukost. Som om det inte fanns någon morgondag.

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0