10 grejer som ska ner i kundvagnen!

1. Nötter. Det bästa är att när man tar bort allt socker ur kosten så börjar man faktiskt känna naturlig sötma. Sötmandel, nu fattar jag!
2. Makrill i tomatsås. Allt du behöver är en gaffel och kanske lite salt. Snabbt mellanmål alltså.
3. Avokado. Guacamole, 80-talsförrätt eller till och med glass! Avokado fixar biffen och du får i dig bra fett.
4. Frysta wokgrönsaker. Snabbt och gott och passar till allt.
5. Fetaost. Smula över sallad eller varma grönsaker, blanda med keso eller ät bara som den är. Jag är beroende!
6. Frukt. Vissa frukter har ganska högt GI, men vafan, köp det du gillar. Frukt är godis för dig nu och jag lovar att till och med vindruvor är bättre än dubbeldaim.
7. Quinoa eller bulgur. Behövs i salladen så man håller sig mätt längre. Quinoa är hardcore-varianten, lägre GI, men ärligt talat inte speciellt gott. Börja med bulgur, det går fortare att koka dessutom.
8. Ägg. Det räcker inte med att ta satsen i munnen! Mer protein behövs, ägg är en perfekt proteinkälla. Stek eller koka. Omelett är bra lunch, men jobbigt att göra rent stekpannan...
9. Frysta kyckling- och laxfiléer. Perfekta portionsstorlekar laddade med protein.
10. Kikärtor och bönor på burk. Mättar bra. Kikärtor brukar jag mixa med lite olja, salt och soltorkade tomater till en god röra.

Och inget vetemjöl och inget socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0