Kanelbullens dag-rapport

Självklart hade man köpt nybakta kanelsnäckor till morgonfikat på jobbet igår. Gissa hur fjantigt det känns att tacka nej till bullar inför hela jobbet och tvingas avge förklaringen att man inte äter kolhydrater. Iallafall inte de vita vetekolhydratsjävlarna med horn i pannan... Men men, inga kanelbullar blev det för min del iallafall. Svängde förbli Max mellan jobb och hockey. Hade helst tryckt ett Suprememål eller varför inte smaka någon av de nya Italian Trio? Blev kycklingsallad utan krutonger och Ramlösa granatäpple. Det var faktiskt sjukt gott det oxå. Hemma hos Oskar luktade det kladdkaka redan i trappuppgången. Sandra var i farten igen (hon bakar alltid). Tack och lov har jag redan dragit min diet-vals för dem och mötts av ganska mycket förståelse så efter bara några minuters övertalning fick jag slippa och satt och smuttade på mitt ensamma Arvid Nordqvist medan alla andra frossade i chokladdöden. I love low carb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0